понеділок, 2 травня 2016 р.

Стратегія розбудови літніх мовних таборів в Україні
Якісне навчання дітей іноземним мовам у контексті європейської інтеграції України та наближення до європейських стандартів є пріоритетом Міністерства освіти і науки України. Вектор удосконалення навчальних програм з різних предметів, у тому числі з іноземних мов, має пріоритетне значення. Одним із нестандартних підходів для забезпечення якісного навчання дітей мовам є створення літніх таборів з іноземних мов. Такі табори покликані спонукати школярів практично застосовувати знання з мов, отриманих протягом навчального року. У таборах діти матимуть можливість спілкуватися іноземними мовами та застосовувати їх у різних формах діяльності (в ігрових та концертних програмах, театральних виставах тощо).
 
20 січня 2015 року в Міністерстві освіти і науки відбулася нарада з представниками міжнародних організацій щодо можливостей створення літніх мовних таборів. На нараду були запрошені представники: Корпусу Миру США в Україні, Посольства Америки США в Україні, Посольства Канади в Україні, Посольства Франції в Україні, Британської Ради в Україні, Гете-Інституту в Україні. Були запрошені також експертні групи: Cambridge English,  «Пірсон»,  «Макміллан Ед'юкейшн» «Експрес Паблішинг» , «Оксфорд Юніверсіті Прес». Під час наради обговорено ініціативу Міністерства освіти та науки щодо популяризації вивчення іноземних мов серед українських школярів та їх мотивацію шляхом трансформації практики учнів після закінчення навчального року в мовні табори. За результатами цієї наради до Міністерства надійшло безліч пропозицій щодо формату організації мовних таборів. Найпопулярнішими ідеями стали створення:  дискусійних розмовних клубів;  театральних студій;  розробок конкретних проектів, які згодом будуть втілені в життя.
12 лютого 2015 року у Міністерстві освіти і науки України відбулася нарада методистів іноземних мов обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти з питань організації мовних таборів. До участі у цьому заході були запрошені представники міжнародних організації, які попередньо висловили побажання долучитися до цієї важливої справи.Під час заходу обговорено питання методичного забезпечення літніх мовних таборів. Зокрема, представники міжнародних організацій запропонували власні розробки програм діяльності літніх таборів з іноземних мов, та безкоштовні тренінги для їх майбутніх викладачів.
Отже літні мовні табори будуть проводитися під час найдовших канікул, коли школярі потребують відпочинку. Саме тому вивчення іноземних мов ні в якому разі не повинно перетворюватися на продовження навчального процесу. Основна мета мовних таборів  зацікавити учнів іноземними мовами та сприяти самостійній підготовці вдома.
Перед  кожним  керівником  який буде долучений до цієї роботи у будь якому випадку постане п’ять коротких запитань. Чому? Хто? Що? Коли і Де? Як? І надзвичайно важливо знати відповіді на ці запитання.
  ЧОМУ?   Це дуже важливе запитання. Чи є зацікавленість у місцевої громади у таких таборах. Чи є достатньо мотивації для створення цих таборів у вашому регіоні. Чому Ви це хочете зробити. Що ви сподіваєтеся досягти?  Хоча словосполучення «літній мовний табір» не є абсолютно новим для нас, оскільки існує велика кількість приватних мовних таборів, які пропонують послуги на всяк смак чи то пак гаманець, для офіційної освіти це кардинально новий крок у напрямку мобільності учня, відкритості нових пріоритетів,  доступності до більш якісного продукту у сфері іноземної мови.  Таким чином, у літніх мовних таборах дитина зможе:
·                                 здобути  необхідні мовні навички;
·                                 непомітно подолати  мовний бар'єр;
·                                 удосконалити свою розмовну мову;
·                                 поєднати  навчання із захоплюючим відпочинком;
·                                 і саме головне отримати мотивацію для подальшого удосконалення англійської мови.
ХТО? Хто є вашою цільовою аудиторією? Хто буде  проводити заняття в таборі? По-перше, учнів потрібно  розподілити  по групах, в залежності від їх віку та рівня знання англійської мови. З урахуванням цього навчання ведеться за різними адаптованими навчальними посібниками. Така система дозволяє дитині відчувати себе комфортно в групі однолітків, які відповідають його рівню. Відповідні навчальні посібники будуть надані нашими партнерами і будуть у вільному доступі на вебсайтах представництв та Міністерства освіти і науки. Наші міжнародні  партнери допоможуть у міру можливого віднайти волонтерів (носіїв мови) для роботи у таборі.На сьогодні це:  Європейська волонтерська служба ” і ось їх лінк: http://europa-orient.de/ru/programme/evs.html Київська недержавна організація "Альтернатива-В":http://www.alternative-v.com.ua/ або http://www.alternative-v.com.ua/ua/about/ Вони будуть раді обговорити залучення цих носіїв англійської мови в англомовних таборах. Контактна особа Ірина Боднар і її телефон (099) 244-37-79. Ще одна недержавна організація, яка може допомогти це Спілка форумhttp://new.union-forum.org/pro-nas.html. Корпус миру буде радий направити волонтерів на допомогу в проведенні таборів, коли вони  повернуться в Україну – очікуємо групу з 17 чоловік в березні і потім іншу в травні 2015. Корпус Миру з радістю надасть організаторам таборів електронні копії посібників щодо організації та проведення таборів розроблених волонтерами. Контактна інформація: Тамара Придатко,Директор Проекту ОсвітаКорпусу Миру США в Україні  Teл.:        +38 044 391-66-26; +38 044 391-66-20 ; факс:   +38 044 391-66-21; Моб:  +038 050-331-12-38 tprydatko@peacecorps.gov  Татьяна Іванівна Гайдук,Керівник Проекту «Викладання англійської мови як іноземної»Корпус Миру США в Україні Тел.: 044 3916627 Моб.: 050 357 4413
Крім того Міністерство направило листа у вищі начальні заклади із закликом (№) про долученя студентів філологів до волонтерського руху. Подальша інформація про можливості залучення волонтерів носіїв мови буде оприлюднена на сайті МОН
ЩО?  На чому буде   зосереджена робота  в таборі (розмовна англійська, Спорт / відпочинок, здоровий спосіб життя, довкілля)? Він буде проходити  у    форматі уроків, чи   буде носити більш дискусійних характер?

      Звичайно, що у першу чергу це буде залежати від вікової групи та можливостей учнів. Дуже важливо підібрати для кожної вікової групи відповідний напрямок діяльності.  Ми розуміємо, що за одну зміну діти не зможуть кардинально поліпшити свої академічні та творчі здібності, тому ставимо перед собою іншу мету. Завдання мовного табору - показати дітям інший, відмінний від шкільного стиль викладання, де акцент ставиться на практичну частину і знання, які можна застосувати пізніше і в інших областях. Це дуже відрізняється від звичного багатьом батькам теоретичного підходу до освіти. Саме через таку діяльність діти істотно розширюють свій кругозір і дізнаються багато нового.  

Немає коментарів:

Дописати коментар